5 sposobów na dobry kontent

Dobry content marketing to nie treść. Nie chodzi o wirusowe filmy, szczegółowe e-booki czy sprytne tweety. Marketing treści opiera się na relacjach. To przedstawianie się ludziom, nawiązywanie z nimi kontaktu i budowanie fundamentów. Właściwa sprzedaż następuje znacznie później.

Dlaczego warto zlecać sprawdzanie pisowni?

Kiedy decydujemy się zacząć karierą związaną z pisaniem, na przykład copywriter lub bloger. To musimy się zastanowić, czy posiadamy właściwe przygotowanie techniczne, czyli podstawowy warsztat. Co wchodzi w skład takiego zaplecza? Na pewno dobra znajomość zasad gramatycznych. Powinna się w nim znaleźć także wszechstronność, pomocna szczególnie gdy podejmuje się różne tematy. Potrzebna jest jeszcze wiedza […]

Korekta tekstu. Co obejmuje?

Zawodowe pisane nie należy do najłatwiejszych rzeczy. To, że uda się skończyć artykuł w całości wcale nie oznacza jego gotowości. Po procesie tworzenia przychodzi czas analizy i nanoszenia ewentualnych poprawek: zmiany zdań, wyrzucaniu niepotrzebnych fragmentów oraz kilku innych czynności. Można całość tych zadań określić mianem korekty tekstu. Co dokładnie zawiera się w tym pojęciu? TROCHĘ […]

Na czym polega korekta językowa?

Przy zawodowym pisaniu tekstów należy posiadać nie tylko umiejętność przelewania swoich myśli na papier, ale też wiedzę o zasadach ortograficznych. Bywa tak, że po stworzeniu dużej liczby artykułów, następne godziny trzeba poświęcić na sprawdzenie ich poprawności logicznej, składniowej czy mówiąc szerzej – gramatycznej. Żeby naprawić ewentualne błędy, można zlecić analizę zawodowym redakcjom. Jeśli autor nie […]

Co to jest redakcja tekstu?

Zawód dziennikarza czy publicysty naznaczony jest ciągłą redakcją. Czyli czym właściwie? Redakcja przez ostatnie kilkadziesiąt lat nabrała różnych znaczeń. Pisząc wiele tekstów wykształcają się pewne nawyki i utarte sformułowania, najlepiej sprawdzające się przy czytaniu. Z Zatem nic dziwnego, że autor z czasem przestaje zwracać na nie uwagę. Sprawdzający artykuł muszą być wtedy szczególnie wyczuleni na […]

Jakie to są błędy leksykalne?

Praca jako copywriter wymaga wykształcenia warsztatu pisarskiego. Jaki jest na to najlepszy sposób? Po pierwsze – dużo czytać, ta czynność wzbogaca nasze słownictwo i wyobraźnię, konieczną do tworzenia konkretnych tekstów. Po drugie – dużo pisać, obojętnie czy oficjalne artykuły czy „do szuflady”. Dzięki temu wyćwiczymy styl oraz układ zdań. Po trzecie – być kreatywnym, trzeba […]

Copywriting- jakie są rodzaje?

Zawody, profesje i zajęcia zmieniają się wraz z zapotrzebowaniem rynku pracy i wraz ze zmianami dokonującymi się w świecie. W czasach współczesnych zmiany te wydają się postępować bardzo szybko, zwłaszcza w porównaniu do wcześniejszych, zamierzchłych czasów. Zawody i zajęcia tworzą się w oparciu o wiele różnych czynników, do nich się dostosowują i przez nie ewoluują. […]

Co to jest typografia?

Pojawienie się pisma na świecie uważa się za moment niezwykle przełomowy dla dziejów ludzkości. Pojawienie się pisma uznane zostało za symboliczny koniec prehistorii i rozpoczęło starożytność. Pismo pojawiło się w trzecim tysiącleciu przed naszą erą. Od tego momentu zdążyło bardzo wyewoluować. Innym przełomowym wydarzeniem, które z kolei uznawane jest za symboliczny początek epoki renesansu, jest […]

Jak zostać copywriterem?

Copywiting to nazwa, która przypisywana może być wielu różnym czynnościom. Istnieje wiele specjalizacji tego zajęcia, co umożliwia dostosowanie je do swoich umiejętności i preferencji. Wydaje się, że jest to zawód odpowiedni dla wszystkich tych, którzy lubią pisać oraz lubią pracę z tekstem. Aby zostać dobrym copywriterem należy jednak spełniać pewne określone wymagania. Wiele osób chciałoby […]